Algemene Voorwaarden
Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Voetzorg Veerle en een cliënt waarop Voetzorg Veerle deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
Diensten
Voetzorg Veerle zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. Voetzorg Veerle zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
Er zal steeds tijdig advies gevraagd worden of indien nodig doorverwezen worden naar een medisch professional zoals huisarts, podoloog, dermatoloog,…
Afspraken
Behandelingen vinden uitsluitend na afspraak plaats.
Tijdens een behandeling kan ik je telefonisch niet te woord staan. Spreek gerust een boodschap in of stuur me een whatsapp of mail. Ik contacteer je dan zodra het kan.
De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan Voetzorg Veerle melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Voetzorg Veerle het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. De client mag slechts een volgende afspraak maken, indien dit bedrag vereffend is.
Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in het salon komt, mag Voetzorg Veerle de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen. Bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd aankomen in de praktijk kan Voetzorg Veerle de afspraak annuleren en het gehele afgesproken honorarium berekenen.
Voetzorg Veerle moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
Tarieven en betaling
Voetzorg Veerle vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar in de praktijk en op de website www.voetzorgveerle.be. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW.
Eventuele aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten te voldoen.
Persoonsgegevens en privacy
De cliënt voorziet Voetzorg Veerle voor de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de gespecialiseerd voetverzorger aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
De persoonlijke gegevens worden door Voetzorg Veerle opgenomen in het cliëntendossier en behandeld volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Voetzorg Veerle zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
Gegevens kunnen uitsluitend met toestemming van de cliënt ter beschikking worden gesteld aan andere disciplines zoals huisarts of medisch specialist. De cliënt heeft ten allen tijde recht op inzage van de eigen gegevens.
Geheimhouding
Voetzorg Veerle is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens een behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de gespecialiseerd voetverzorger verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
Aansprakelijkheid
Voetzorg Veerle kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade, van welke aard dan ook, die is ontstaan doordat cliënt onjuiste en/of onvolledige informatie heeft verstrekt over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
Voetzorg Veerle is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de praktijk.
Garantie
Voetzorg Veerle geeft de cliënt één week (7 dagen) garantie op de behandeling en de producten. Deze garantie komt te vervallen indien:
- De cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd.
- De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet heeft opgevolgd.
- De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
Voetzorg Veerle geeft de cliënt nooit het betaalde honorarium terug, maar er zal dan naar een andere oplossing gezocht worden in de vorm van behandeling of product.
Beschadiging & diefstal
Voetzorg Veerle heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Voetzorg Veerle meldt diefstal altijd bij de politie.
Klachten
Indien een cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen de vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk worden gemeld aan Voetzorg Veerle.
Samen word er naar een oplossing gezocht. Indien een klacht gegrond is, zal de gespecialiseerd voetverzorger de behandeling opnieuw verrichten.
Gedrag
De cliënt behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Voetzorg Veerle het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te weigeren en de samenwerking stop te zetten in der opgaaf van redenen.
Recht
Op elke overeenkomst tussen Voetzorg Veerle en de cliënt is het Belgisch recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.